Voer eens een Goed Gesprek …
Wat stel je je voor bij ‘een goed gesprek’? We hebben daar allemaal wel een idee bij; zo’n gesprek waar je merkt dat er naar je geluisterd wordt. Dat je in contact met de ander staat. Dat je de ander beter hebt leren kennen.
De drie mediators ontwikkelden een model voor zo’n gesprek. Je gaat met elkaar aan tafel waarbij ieder de gelegenheid krijgt goed te luisteren naar de ander, en om te ervaren dat de ander ook wil luisteren.
Uitgangspunt is dat partijen bereid zijn om open te zijn naar elkaar. Zonder die positieve inzet is er geen de basis voor ‘het goede gesprek’.
‘t Goede gesprek wordt ingezet op de werkvloer, op de momenten dat de samenwerking met of tussen medewerkers minder soepel loopt. Of om dat juist te voorkomen. Maar ‘t Goede Gesprek is inzetbaar in elk mediation-gesprek.
Sommige relaties blijken het op prijs te stellen om periodiek ‘een goed gesprek’ te voeren. Hiermee wordt succesvol periodiek om onnodige misverstanden te voorkomen ‘t Goede Gesprek gehouden.
Tien procent meer productiviteit en minder ziekteverzuim, gelukkiger medewerkers en een tevreden ondernemer. Met dat als doel is ‘t Goede Gesprek ontwikkeld.